Veelgestelde Vragen (FAQ)

Wat gebeurt er als ik een aanvraag voor een scheidsrechter heb ingediend?

Nadat de aanvraag is ingediend en u de betaling online heeft afgerond zullen wij een geschikte scheidsrechter zoeken in ons scheidsrechtersbestand. Binnen drie dagen* laten wij weten of wij een geschikte scheidsrechter hebben gevonden. Als wij binnen drie dagen geen scheidsrechter hebben kunnen vinden, dan krijgt u uw geld terug.

* nadat de speeltijden bekend zijn gemaakt door de KNHB. In veel gevallen zal dit op het moment van het plaatsen van de bestelling al bekend zijn. Mocht dit niet zo zijn, dan staat er tijdens het bestellen bij begin- en eindtijd "ntb"

Kan iedereen zich als scheidsrechter aanmelden bij FluitBird.nl?

Nee, er geldt een sollicitatieprocedure om je als scheidsrechter aan te kunnen melden bij FluitBird.nl (meer info) waarvoor geldt dat een scheidsrechter in ieder geval in het bezit moet zijn van een KNHB scheidsrechterskaart. Verder wordt van een scheidsrechter geacht dat hij/zij verstand van hockey heeft, ervaring heeft met het fluiten van wedstrijden en het vooral erg leuk vindt om te fluiten.

Beschikken de scheidsrechters over een KNHB scheidsrechterskaart?

Ja, alle scheidsrechter moeten beschikken over een KNHB scheidsrechterskaart. Deze eis stellen wij om kwaliteit van de scheidsrechters te kunnen verzekeren.

Voor welke niveaus fluiten de scheidsrechters?

In principe fluiten de scheidsrechters wedstrijden op alle verschillende niveaus en voor verschillende leeftijdscategorien. Dit is geheel afhankelijk per scheidsrechter. Bij FluitBird.nl proberen wij altijd de juiste scheidsrechter te koppelen aan uw wedstrijd zodat zowel de scheidsrechter als de spelers op het veld een prettige ervaring hebben. Houd er wel rekening mee dat de scheidsrechters vooralsnog alleen beschikken over een reguliere KNHB scheidsrechterskaart en dus niet altijd geschikt zijn om op het hoogste niveau te fluiten.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

U kunt uw bestelling annuleren door contact met ons op te nemen via het contactformulier of door een email te suren naar contact@fluitbird.nl. Voor annulering tot drie dagen voor de speeldatum van de wedstrijd (of van het toernooi) krijgt u het volledige bedrag (minus €2 administratie- en transactiekosten) teruggestort op uw rekening. Voor annuleringen binnen drie dagen voor de speeldatum krijgt u 50% van het bestelbedrag teruggestort. Lees hier meer over in de Algemene Voorwaarden.

Wat gebeurt er als de speeldatum of tijd van de wedstrijd verandert?

Wanneer de speeldatum of tijd van de wedstrijd verandert dient u dit zo snel mogelijk aan ons te melden (via het contactformulier of door een email te suren naar contact@fluitbird.nl) zodat wij de scheidsrechter hierover kunnen informeren. Hiervoor geldt dat we binnen drie dagen laten weten of een (andere) scheidsrechter op de nieuwe speeldatum, tijd of locatie kan fluiten. Als dit niet het geval is wordt uw bestelling geannuleerd en krijgt u uw geld (deels) terug (zie bovenstaande vraag over annuleringen). Lees hier meer over in de Algemene Voorwaarden.

Kan ik een scheidsrechter huren voor het hele seizoen?

Ja, als u een scheidsrechter wil huren voor het hele seizoen kunt u het best contact opnemen met ons door een email te sturen naar contact@fluitbird.nl.

Kan ik ook een scheidsrechter huren voor een oefenwedstrijd of toernooi?

Ja, via het formulier op de beginpagina van FluitBird.nl kunt u in plaats van een reguliere wedstrijd ook de optie “Oefenwedstrijd/Toernooi” aanklikken. Als u daarna verder gaat kunt u aangeven hoe lang de oefenwedstrijd(en) of het toernooi duurt. Let wel op dat u hier de begin- en eindtijd juist invult.

Mijn hockeyclub of wedstrijd staat er niet bij, wat moet ik doen?

Als uw hockeyclub of wedstrijd niet in het keuzemenu staat kunt u het best contact opnemen via het contactformulier of door een email te suren naar contact@fluitbird.nl.